• INTEGRACJA w EDUKACJI

          • Integracyjny system kształcenia i wychowania polega na maksymalnym włączeniu dzieci i młodzieży niepełnosprawnej do placówek umożliwiających im dorastanie i naukę w gronie zdrowych rówieśników.

            Integracja jest szansą dla każdego:

            • dla uczniów i ich rodziców, ponieważ klasa integracyjna daje możliwość rozwoju społecznego i intelektualnego;
            • dla nauczycieli, ponieważ praca w klasie integracyjnej sprzyja samodoskonaleniu, kreatywności;
            • dla środowiska lokalnego, gdyż klasa integracyjna uczy tolerancji, przyzwyczaja do zróżnicowanego obrazu społeczeństwa.

             

          • Kto może się znaleźć w klasie integracyjnej?

          • Klasa integracyjna jest przeznaczona dla uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, wydane przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną lub poradnię specjalistyczną.

            W klasie integracyjnej mogą się znaleźć uczniowie z różnymi rodzajami niepełnosprawności:

            • niesłyszący i słabosłyszący;
            • niewidomi i słabowidzący;
            • niepełnosprawni ruchowo (w tym z afazją);
            • niepełnosprawni intelektualnie w stopniu lekkim;
            • z niepełnosprawnością sprzężoną;
            • z autyzmem lub Zespołem Aspergera. 

            Cechy charakterystyczne klas integracyjnych:

            • mała liczba dzieci w klasie (15-20 uczniów w tym 3-5  niepełnosprawnych);
            • dwóch nauczycieli w klasie – nauczyciel prowadzący (nauczyciel nauczania zintegrowanego lub nauczyciel przedmiotu) oraz nauczyciel wspomagający (pedagog specjalny);
            • dostosowanie form i metod pracy do indywidualnych potrzeb i możliwości uczniów ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi (również tych wybitnie zdolnych).

             

  • Galeria zdjęć

      brak danych
  • Copyright Szkoła Podstawowa nr 73       

    Wszelkie prawa zastrzeżone