CYBERCRAFT - przygoda, która uczy
Poznaj zadania konkursowe i spraw, by nauka stała się dla Ciebie niezapomnianym przeżyciem. Zapraszamy 2-3 osobowe zespoły składające się z uczniów i uczennic do udziału w Ogólnopolskim Konkursie Cybercraft.
Konkurs odbędzie się w dwóch kategoriach wiekowych: klasy 1-3 oraz klasy 4-8. Organizatorem konkursu są firmy: Librus, Microsoft oraz Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog.
Z wykorzystaniem świata Minecraft opowiedzcie co lubicie w szkole, jak chce się uczyć i kiedy nauka jest dla Was przygodą.
Bawcie się, uruchomcie kreatywne myślenie, stwórzcie Super STEAMa oraz poradnik ciekawej nauki – sięgnijcie po puchar, chwałę i cenne nagrody, takie jak np. laptopy firmy Dell.
Wykonajcie dwa zadania konkursowe
1. Zbudujcie postać Super STEAMa – bohatera ciekawej nauki – korzystając ze środków dostępnych w Minecrafcie:
• uczniowie klas 1-3 przygotowują: postać wysoką na co najmniej 14 bloków, 2-3 wyróżniające bohatera atrybuty (rzeczy, przybory, symbole, charakterystyczne części garderoby itp.), imię, które zostanie zapisane na tablicy i postawione obok postaci, 2-3 zdaniową charakterystykę umieszczoną na tablicy. W zadaniu liczy się również poprawność językowa tekstu.
• uczniowie klas 4-8 przygotowują: postać wysoką na co najmniej 20 bloków, 4-8 wyróżniające bohatera atrybuty (rzeczy, przybory, symbole, charakterystyczne części garderoby itp.), imię, które zostanie zapisane na tablicy i postawione obok postaci, 4-8 zdaniową charakterystykę. W zadaniu liczy się również poprawność językowa tekstu.
2. Stwórzcie Poradnik fajnej nauki – książkę w Minecrafcie, w której opowiecie o swoim przepisie na ciekawe sposoby uczenia się, zdobywania wiedzy i umiejętności oraz odkrywania świata:
• uczniowie klas 1-3 przygotowują: tytuł poradnika, który należy zapisać na pierwszej stronie książki, 2-4 strony opisu, minimum 2 zdjęcia z krainy Laboratorium Przyszłości w Minecrafcie (niech postawią na kreatywność i nie ograniczają się, mogą zrobić zdjęcia tego, co ich najbardziej zainteresowało, spodobało się, zdziwiło lub pasuje do ich pracy) oraz umieszczają przygotowaną książkę w skrzyni, znajdującej się gdzieś w krainie Laboratorium Przyszłości w Minecrafcie. W zadaniu liczy się również poprawność językowa tekstu.
• uczniowie klas 4-8 przygotowują: tytuł poradnika, który należy zapisać na pierwszej stronie książki, 6-8 stron opisu, minimum 4 zdjęcia z krainy Laboratorium Przyszłości (niech postawią na kreatywność i nie ograniczają się, mogą zrobić zdjęcia tego, co ich najbardziej zainteresowało, spodobało się, zdziwiło lub pasuje do ich pracy) oraz umieszczają przygotowaną książkę w skrzyni, znajdującej się gdzieś w krainie Laboratorium Przyszłości w Minecrafcie. W zadaniu liczy się również poprawność językowa tekstu.
Zgłoście swój zespół do nauczyciela informatyki.
Otrzymacie:
• login i link do pobrania Minecraft: Education Edition,
• mapy Minecraft Cybercraft,
• instrukcje i karty pracy.
Zgłoszenia tylko do 6 maja 2022r.
Termin oddania prac upływa 15.05.2022r.
- Wróć do listy artykułów
Ostatnie artykuły