INTEGRACJA w NASZEJ SZKOLE
Niech każde z naszych dzieci znajdzie jakąś dziedzinę, w której będzie mógł na chwilę uzyskać przewagę i powodzenie
INTEGRACJA w NASZEJ SZKOLE
- Pierwsze klasy integracyjne 01.09.2004
Wychodząc naprzeciw potrzebom środowiska, w roku szkolnym 2004/2005, po raz pierwszy utworzyliśmy w naszej szkole klasę integracyjną.
Zdawaliśmy sobie sprawę, z jak ogromnym problemem spotykają się dzieci niepełnosprawne i ich rodzice, stając u progu rozpoczęcia nauki szkolnej.
Powołując klasy integracyjne staramy się stworzyć wszystkim naszym uczniom warunki przygotowania ich do aktywnego, w pełni wartościowego życia w społeczeństwie.
Wspólne przebywanie od najmłodszych lat dzieci zdrowych i niepełnosprawnych pomaga kształtować: postawę tolerancji, zauważanie i zrozumienie odmiennych potrzeb innych ludzi, umiejętność współdziałania i pomocy potrzebującym.
- Jakie zajęcia proponuje szkoła w ramach rewalidacji indywidualnej?
Każdemu z uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych przysługują 2 godziny zajęć rewalidacji indywidualnej tygodniowo.
W ramach rewalidacji nasza szkoła proponuje szeroką gamę zajęć specjalistycznych:
- integrację sensoryczną
- logopedię
- terapię pedagogiczną
- socjoterapię
- arteterapię
- Dodatkowe zajęcia
Wszyscy uczniowie mogą korzystać z pomocy psychologa i pedagoga szkolnego oraz uczęszczać na dodatkowe zajęcia dydaktyczno–wyrównawcze, a także koła zainteresowań.
Uczniowie mogą również korzystać z dodatkowych, bezpłatnych zajęć wspomagających wszechstronny rozwój dziecka w ramach projektu BAZA, zrzeszającego kilkanaście organizacji i instytucji pozarządowych
- Rok szkolny 2023/2024
W obecnym roku szkolnym 2023/2024 w naszej szkole funkcjonuje 8 klas integracyjnych:
- 1 klasa ósma
- 1 klasa siódma
- 1 klasa szósta
- 1 klasa piąta
- 1 klasa czwarta
- 1 klasa trzecia
- 1 klasa druga
- 1 klasa pierwsza
Dla każdego ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego opracowany został indywidualny plan edukacyjno-terapeutyczny, dostosowujący formy i metody pracy do możliwości i potrzeb, wynikających z danej niepełnosprawności. Każdy z uczniów objęty jest dodatkową pomocą w ramach zajęć specjalistycznych.