Witamy w serwisie SP 73          Jesteśmy szkołą na warszawskiej Starej Pradze

misja szkoły      Wychowanie przez Sukces

Drukuj Email

Atrakcyjne rozpoczęcie nowego roku szkolnego

W dniach 5-7 września uczniowie klasy 7b wraz z wychowawczynią wybrali się na pierwszą w tym roku szkolnym i zorganizowaną samodzielnie wycieczkę do Gdańska.

Nasza przygoda rozpoczęła się od zbiórki na Dworcu Wschodnim o godz. 7.00 rano. Mimo wczesnej pory humory nam dopisywały, a podróż luksusowym Pendolino minęła nam bardzo szybko i już ok. 10.00 byliśmy na miejscu. Po rozlokowaniu się w pokojach w świetnym Hostelu Moon mieszczącym się tuż przy gdańskiej Starówce i pośpiesznym rozpakowaniu swoich rzeczy, pojechaliśmy tramwajem nad morze. Nie mogliśmy się doczekać spotkania z naszym Bałtykiem! Szczęśliwi spacerowaliśmy po plaży, zbieraliśmy muszelki, a najodważniejsi moczyli stopy w zimnym morzu i uciekali przed falami.

Drugiego dnia po samodzielnie przygotowanym śniadaniu i zrobieniu kanapek na wycieczkę (wiadomo -po zmianie klimatu apetyt nam dopisywał), wyruszyliśmy w rejs statkiem na Westerplatte. Weszliśmy na wieżę obserwacyjną, skąd rozciągał się widok na morze. Potem dotarliśmy do Pomnika Obrońców Wybrzeża pod którym mogliśmy oddać hołd żołnierzom bohatersko broniących naszego kraju we wrześniu 1939 roku.

Trzeciego dnia zwiedzaliśmy piękną gdańską Starówkę. Widzieliśmy słynny pomnik Neptuna, weszliśmy do Bazyliki Mariackiej będącej największą ceglaną świątynią w Europie i trzecią pod względem objętości na świecie! Zwiedzaliśmy też Muzeum Bursztynu, w którym poznaliśmy historię powstania tego złota Bałtyku, oglądaliśmy unikatowe okazy przyrodnicze i podziwialiśmy jakie cuda wyczarowali bursztynnicy od najdawniejszych czasów aż do współczesności.

W muzeum trafiliśmy też do tzw katowni, gdzie tylko posiadający mocne nerwy mogli oglądać dawne przedmioty tortur i zajrzeć do lochu, z którego nie było już wyjścia.. Na szczęście potem nadszedł czas kiedy mogliśmy oddać się szaleństwu zakupu pamiątek.

Czas mknął nam bardzo szybko i niestety musieliśmy wracać do domu. Wycieczka bardzo nam się podobała i nie możemy doczekać się kolejnej. Przed nami cały rok szkolny